ROK SZKOLNY 2021/2022
PRACA ZDALNA 31.01.2022 PONIEDZIAŁEK
- Powtórz słowa i melodię piosenki ,,Brazylijska samba” – zaśpiewaj ją dwa razy z pomocą yoytuba.
https://www.youtube.com/watch?v=48XcJ621b7E
2.Wykonaj ćwiczenia
marsz wokół stołu 9 ale w odwrotną stronę niż w piątek), 10 pięknych przysiadów, 10 podskoków na obu nogach, weź do ręki jedną kartkę z gazety, zgnieć ją w kulkę, podrzucaj kulkę do góry i łap ją tak 10 razy. Kulkę z gazety przekładaj raz pod jednym, raz pod drugim kolanem – po 5 takich przełożeń. Następnie jedną ręką podrzucaj kulkę do góry a drugą ręką złap – po 5 takich prób. Kulkę przynieś we wtorek do przedszkola.
- Z koperty z obrazkami do głoskowania, wyjmij obrazki, rozłóż obrazkiem do podłogi, wylosuj 10 kartoników. Przegłoskuj nazwy wylosowanych obrazków.
Wojtek i Maja Kołodziej pracują na tych samych obrazkach co w piątek.
- Pobaw się przez około pół godziny.
5.Praca w kartach pracy:
– 6-latkowie strona 90.
– 5-latkowie strona 76.
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami.
- Wykonaj karnawałową maskę:
– 6-latkowie – znajdź z pomocą osoby dorosłej w wyszukiwarce Google szablon maski karnawałowej dla dzieci do druku. Wydrukujcie t wybrany rodzaj maski a następnie wytnij ją, ozdób według własnego pomysłu. Zamocuj gumkę lub wstążkę które pomogą. Ci utrzymać maskę na głowie.
– 5-latkowie z wyprawki plastycznej odszukaj karty nr 25 i F – wykonaj maski według instrukcji (25) i według własnego pomysłu maskę z karty F. Zamocuj gumkę lub wstążkę które pomogą. Ci utrzymać maskę na głowie.
Praca w domu.
- Naucz się 2 zwrotki piosenki ,,Brazylijska samba”.
- 6-latkowie napisz w zeszycie z cyferkami – cyferkę 5.
- 3. 5-latkowie – wykonaj w kartach pracy zadania na str. 77.
Praca zdalna 28.01,2022 piątek
- obejrzyj filmik z linku
https://www.youtube.com/watch?v=jYNwqgE9PMc
- wykonaj ćwiczenia
marsz wokół stołu, 10 pięknych przysiadów, 10 podskoków na prawej nodze i 10 na lewej, wkręcanie i wykręcanie żarówek przez 0,5 minuty.
- otwórz karty pracy na stronie:
– 6-latkowie – 88 – 89 i odpowiedz na podstawie obrazka na zadawane przez rodzica pytania znajdujące się w chmurce,
– 5-latkowie – 74 – 75 i odpowiedz na podstawie obrazka na zadawane przez rodzica pytania znajdujące się w chmurce,
- na kartce z bloku
– zaprojektuj swój strój karnawałowy na bal przebierańców
- Ubierz się ciepło i pospaceruj lub pobiegaj po podwórku.
- Posłuchaj piosenki z linku
https://www.youtube.com/watch?v=48XcJ621b7E
- Z rodzicem lub starszym rodzeństwem naucz się pierwszej zwrotki i refrenu piosenki ( tekst poniżej).
- Pośpiewaj wyuczony fragment z podkładem z linku powyżej.
,,Brazylijska samba”
I. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz,
płynie Amazonka a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.:
Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)
II. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.:
Tańczmy sambę…
- Praca w domu
– 6-latkowie – napisz kolejną literkę w zeszycie z literkami ,,d, D”.
– odszukaj w wyprawce plastycznej kartę nr 34 i pokoloruj ją lub jej część najpiękniej jak potrafisz’
– 5-latkowie – odszukaj w wyprawce plastycznej kartę nr 35 i pokoloruj ją lub jej część najpiękniej jak potrafisz.
Zaśpiewaj jeszcze kilka razy wyuczony fragment piosenki aby utrwalić słowa i melodię.
Praca zdalna 27.02.2022 czwartek.
1.
Jeśli uda Ci się znaleźć ( z pomocą rodziców lub starszego rodzeństwa) filmik edukacyjny o żywiole jakim jest Ziemia, obejrzyj go a następnie tak jak to było w poprzednie dni narysuj na kartce z bloku złożonej na połowę – z lewej strony, jakie zjawiska przyrodnicze pokazują, że ,,Ziemia jest żywiołem”, a z prawej strony co pokazuje, że Ziemia jest planetą przyjazną człowiekowi.
2.
Wykonaj w kartach pracy ćwiczenia:
– 5-latkowie str. 56 -57;
– 6-latkowie str. 79 i napisz w zeszycie z cyferkami cyfrę 4.
3.
Pobaw się trochę w swoją ulubioną zabawę.
4.
– 6-latkowie – z pomocą rodziców wykonajcie układ oddechowy człowieka do którego elementy znajdziecie w wyprawce plastycznej tj, karta nr 2.
– 5-latkowie – znajdźcie w wyprawce plastycznej kartę nr 36 i pokolorujcie ją najpiękniej jak potraficie. Pracę można podzielić na etapy, aby dziecko nie zniechęciło się podczas zbyt dużej ilości pracy.
Praca w domu.
– 5-latkowie – z wyprawki plastycznej z pomocą rodziców lub starszego rodzeństwa wykonaj kartę pracy nr 8;
– 6-latkowie – z wyprawki plastycznej z pomocą rodziców lub rodzeństwa wykonaj kartę pracy nr 13 a następnie także z wyprawki odszukaj karty 42, 43 i 44. Porozcinaj je po wskazanych liniach, pobaw się w głoskowanie 10 wylosowanych kart. Po zabawie spakuj je do woreczka strunowego lub do koperty ( nie sklejaj koperty) i zatrzymaj w wyprawce do następnej zabawy.
Praca zdalna 26.01.2022 środa
- Obejrzyj na Youtube filmik o żywiole jakim jest powietrze.
- Na kartce z bloku złożonej na połowę narysuj po jednej stronie powietrze jako żywioł – zagrożenie dla człowieka, po drugiej stronie – powietrze jako pozytywny skutek jego działania.
- Wykonaj zadania;
6-latkowie – napisz w zeszycie z cyferkami , cyfrę 3,
5-latkowie – karty pracy str. 47, 48 – ćwiczenie 1.
Przerwa na zabawę około 30 minut
- 5-latkowie w kartach pracy wykonaj ćwiczenie 2 str. 48 oraz ćwiczenia na stronie 49.
6-latkowie w kartach pracy wykonaj ćwiczenia na str.57.
- Ubierz się ciepło i wyjdź pospacerować po podwórku, Pooddychaj świeżym powietrzem.
Praca na wieczór jako praca domowa.
6-latkowie napisz w zeszycie w linie literkę ,,i,I”
Praca zdalna
25.01.2022 wtorek
5-cio i 6-ciolatkowie
- Znajdź z Rodzicem filmik na Youtube o żywiole którym jest woda. Obejrzyj go. Opowiedz jakie korzyści daje nam woda a kiedy może być zagrożeniem dla człowieka.
- Na kartce z bloku złożonej na połowę narysuj po lewej stronie – kiedy, woda nie jest żywiołem, a po prawej stronie – kiedy woda jest żywiołem?
Pobaw się przez około 30 minut
- Wykonaj ćwiczenia w karcie pracy
5-latkowie – str. 45-46;
6-latkowie – str. 55 – 56.
Wyjdź na dwór i pobądź trochę na świeżym powietrzu.
- 6-latkowie – wykonaj z wyprawki kartę pracy nr 1.
5-latkowie – wykonaj pracę plastyczną z wykorzystaniem karty pracy nr 14 z wyprawki plastycznej.
Praca w domu czyli po południu dla 6-latków.
W zeszycie z literkami napisz kolejną literą czyli ,,t, T”
-
Wyszukaj w wyprawce plastycznej kartę z literą ,,K” – to mamy w szkole w albumach. Zrobimy po powrocie.
-
6-latkowie – przeczytaj zdania; opowiedz o czym przeczytałeś/łaś; narysuj to, o czym przeczytałeś/łaś.
-
5-latkowie – pokoloruj starannie lub wyklej papierem kolorowym literkę a następnie narysuj kota.
-
6-latkowie – których Rodzice są w posiadaniu drukarki, po wydrukowaniu piszą po śladzie a potem samodzielnie literę ,,k, K” z załączonego linku https://pl.pinterest.com/wiolag/nauka-pisania/
-
30 minut zabawy.
-
Obejrzyj filmik z linku https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU…
-
Utrwalenie nazw planet poprzez ich wymienienie przez dziecko. Zapoznanie z postacią polskiego pilota, kosmonauty Mirosława Hermaszewskiego który jako jedyny Polak był w kosmosie. Pokazanie postaci wyszukanej w sieci Internet.
-
Wyszukanie w Wyprawce plastycznej – teczce kart:
-
6-latkowie – karta nr 10 Układ Słoneczny i wykonanie zgodnie z zapisem w instrukcji (instrukcja w teczce).
-
5-latkowie – karta A Statek Kosmiczny i wykonanie zgodnie z zapisem w instrukcji (instrukcja w teczce).
-
60 minut zabawy.
-
Zabawa kredkami, klockami, maskotkami – przynieś pięć (wskazanych elementów). Przelicz je. Dołóż jeden element. Przelicz wszystkie elementy. pokaż pięć palców. Przelicz je. dołóż jeden paluszek. Przelicz ile teraz masz palców.
-
Zapoznanie dziecka z zapisem cyfrowym liczby 6 na podstawie karty pracy:
-
6-latkowie – str. 16.
-
5-latkowie str. 13.
-
6-latkowie str. 16 – 17.
-
5-latkowie str. 13 -14.
-
Trzeba posłuchać i dopasować


-
6- latkowie – str. 33 i na końcu książki cyferka 6;
-
5-latkowie – str. 31.
PONIEDZIAŁEK 29.11.2021r.
-
Narysuj, namaluj, wyklej – Jak wyobrażasz sobie kosmitę?
1. Narysuj, namaluj, wyklej - Jak wyobrażasz sobie kosmitę?
Po wykonaniu pracy można zapytać dziecko – Gdzie
mieszkają kosmici?Czy wiesz jakie urządzenie służy do obserwacji kosmosu/ nocnego nieba?
-
Obejrzyj filmik po uruchomieniu linku https://www.youtube.com/watch?v=rLpvLlR7Sfw…
-
Wykonaj pracę w kartach pracy cz. 2
-
6-latkowie str. 12 -13.
-
5-latkowie str. 10 – 11.
-
-
Posłuchaj opowiadania pt. ,,Teleskop” czyta Monika
Marcinkowska(w dołączonym kolejnym poście)
- co znalazła Pola w pudełku z pamiątkami?
- do czego służy teleskop?
- co to jest gwiazdozbiór?
- jakie nazwy gwiazdozbiorów wymieniła Pola?
- czy księżyc zawsze wygląda tak samo? Dlaczego?
6. Wprowadzenie litery ,,k,K" małej i wielkiej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazów kot, Karolina.
-
Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski.
-
wyróżnianie pierwszej głoski w wyrazach.
-
wyszukiwanie (w głowie) wyrazów zawierających w swej budowie głoskę k. Określanie miejsca głoski w wyrazie ( początek, środek, koniec).
-
7. Pokazanie dziecku jak wygląda litera k mała i wielka, drukowana i pisana ( rodzic pokazuje, dziecko nazywa). Karta w załączniku.
-
8. Wykonanie ćwiczeń w Kartach pracy cz. 2
-
6- latkowie str. 14 oraz nauka czytania tekstu str. 15
-
5-latkowie str. 12. i Zeszyt Supersmyka str. 29.
Praca w Zeszycie Supersmyka
- 6-latkowie str. 32
- 5-latkowie str. 30.
ROK SZKOLNY 2020/2021
Piątek 14.05.2021
Wtorek 13.04.2021
8.04- Religia – https://view.genial.ly/5e95c0ced82ffd0dbff75fa3?fbclid=IwAR0biD3ZXwCq31Ku6D8LeGBJwjAPuMBnhdSlVDyx7R3aNSntzMLyUwXkyKs
_____________________________________________
ROK SZKOLNY 2019/2020
Wtorek 23.06.2020
1. 6-latkowie po napisaniu w zeszycie przez Rodzica zdań (oczywiście według zasady kaligrafii jakiej uczyliśmy się przez cały rok) mogą pisać po śledzie a później ( pod spodem) samodzielnie:
Halinka hoduje hiacynty.
Hubert lubi lato na hamaku.
Hania lubi lody.
Henio pije herbatę.
Oczywiście przed rozpoczęciem pisania , dziecko powinno przeczytać zdanie.
2. 4- i 5-latkowie Proszę o pokolorowanie dowolnej kolorowanki z hasła ,,bezpieczne wakacje” lub dowolnego obrazka wyszukanego pod hasłem ,,pokoloruj zgodnie z podanym kodem” o tematyce letniej. Obrazek może być kolorowanki on-line.
PONIEDZIAŁEK 22.06.2020
- 6-latkowie ze strony internetowej po wpisanie w wyszukiwarkę ,,nauka pisania litery h,H ” wybieramy taką stronę gdzie ta literą napisana jest jako pisana w miniaturze i drukujemy swojemu Skarbowi jako pracę na poniedziałek. Jeśli nie posiadają Państwo drukarki w zeszycie w trzy linie piszemy dziecku po dwie linijki litery następnie połączenie tej litery z innymi np. no, oh, To ; hi, ih, Hi; hy, yh, Hy; następnie wyrazy herbata, Halina.
2. 4-, 5-latkowie z tablicy Krazy-craft & Art z niedzielnego posta wybieramy dowolny szlaczek, drukujemy i dziecko sobie to pisze.
PIĄTEK 19.06.2020
pracują 5- I 6-latkowie na str 77. Nazywając obrazki których nazwy utworzą to czego dzieci powinny nauczyć się w przedszkolu. Następnie trzeba wykonać słoneczkowy szlaczek.
- 4- i 6-latkowie kolorują według kodu rysunek nr 1 zamieszczony poniżej
- 5-latkowie kolorują rysunek w książce PRZYGOTOWANIE DO PISANIA, CZYTANIA I LICZENIA na str. 76.
- 6-latkowie czytają tekst z czytanki na str. 82 – 83 z podziałem na dwie tury, część rano i część po południu.
- Starszacy czytają tekst zadany rano. Następnie Rodzic pisze w zeszycie dziecka literkę która w pisowni sprawia dziecku trudność. Następnie dziecko pisze literę małą, dużą samodzielnie. Później można dziecku napisać ta literę w połączeniu z inną czyli sylaby.
- 4-, 5-latki baloniki i szlaczki z karty nr 2.
- 5-latkowie • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 79. Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju. Porównywanie ich liczby.
- 6-latkowie Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 78–79. Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania. Wskazywanie odpowiednich zdjęć.
- 4- latkowie klikam w link poniżej z labiryntami. Po wczytaniu klikamy ,,kliknij tutaj aby wydrukować grafiki”. Wybieramy jeden z labiryntów, który dziecku się podoba. i klikamy w drukarkę.
- 5-, 6-latkowie KP nr 4 str. 76 wykonują zadania.
- 4- latkowie klikamy link poniżej ze szlaczkami na lato. Po wczytaniu klikamy ,,kliknij tutaj aby wydrukować grafiki”. Wybieramy jeden ze szlaczków, który dziecku się podoba. i klikamy w drukarkę. https://eduzabawy.com/karty_pracy/lato/
- 5-, 6-latkowie Karta pracy, cz. 4, s. 73. Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).
- 4-latkowie Wskaż Olkowi drogę z gór na wakacje nad morzem. karta nr 1
- Utrwalanie nazw miesięcy na podstawie fragmentu wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Rok. Podczas prezentacji wiersza Rodzic nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie, poruszając samymi ustami. Dzieci podają głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie.
- 5-, 6- latkowie Karta pracy, cz. 4, s. 74. Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek. Dorysowywanie kredek wg rytmu.
- 4-latkowie Rysuj szlaczek karta nr 2. pokoloruj zwierzęta.
- • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Pocieszajki dla maluchów.
- – Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?
- − Co przygotowali młodsi koledzy?
- − Co robiły Ada i Kasia?
- Kogo pożegnała Ada?
- − Co to były pocieszajki Ady?
- − Gdzie je zostawiła?
- Karta pracy, cz. 4, s. 72. Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki.
- Słuchanie wiersza Marioli Golc ,,Słoneczny uśmiech”
- Rozmowa na temat wiersza.
- − Kto przesyłał uśmiechy?
- − Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
- − Dlaczego przesyłał je dzieciom?
- 5-, 6-latkowie – Karta pracy, cz. 4, s. 70. Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje.
- 5-latkowie Karta pracy – Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 78. Wskazywanie Adzie i Olkowi drogi na plac zabaw. Zaznaczanie jej.
- 6-latkowie – Karta pracy Litery i liczby, cz. 2, s. 77. Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
- 4-latki wybierz i pokoloruj rysunek pojazdu którym chciałbyś pojechać na wakacje ( karty załączone poniżej).
- 5-, 6-latkowie Karty pracy, cz. 4, s. 64−65. Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego przez Rodzica. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.
- 5-, 6-latkowie Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy). Np.
- Latem na polu dojrzewa zboże.
- Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.
- Latem w lesie rosną jagody…
- Dzieci układają zdania, Rodzic je zapisuje. Potem przypomina je dzieciom, a one liczą w nich wyrazy.
- 5-, 6-latkowie – Karta pracy, cz. 4, s. 67. Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów
- 4-latkowie – Wybierz się z Rodzicami na spacer aby pooglądać polne kwiaty( możesz przynieść bukiecik do domu) następnie, wybierz i pokoloruj jeden z polnych kwiatów – karty załączone poniżej.
- 5-, 6-latkowie Karta pracy, cz. 4, s. 62. Opowiadanie przez dziecko, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.
- 5- latkowie Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 77. Rysowanie po śladach fal. Nazywanie tego, co się w nich ukryło.
- 4-latkowie – wykonanie zadania w karcie pracy nr 2 załączonej poniżej.
- 6-latkowie zapisanie dziecku na środku dużego kartonu wyrazu wakacje. Dziecko podaje skojarzenia i rysuje je wokół wyrazu wakacje, tworząc mapę skojarzeń.
- 5-, 6-latkowie Zabawa w skojarzenia – Na początek pytamy dziecko z jakim miejscem im się kojarzą,
- szyszka, szpilki, sowa, jagody, poziomki – las;
- muszla, piasek, statek, parasol plażowy, latarnia morska – morze;
- plecak, kolejka linowa, szarotka, trapery – góry;
- kwiaty, pszczoła, żaba, motyl – łąka;
- traktor, kosa, gęsi, krowa – wieś.
- 5-, 6-latkowie – wykonanie pracy,, Wakacyjny pociąg” KP nr 4 str. 62 -63.
- 5-, 6-latkowie Karta pracy, cz. 4, s. 63. Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu).
- 4- latkowie – wykonają zadanie z kartą pracy nr 1 załączoną poniżej.
- WSZYSCY – Wprowadzenie nazwy czerwiec na podstawie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego O dwunastu braciach.
- − Jak nazywa się nowy miesiąc?
- − Co to są sianokosy?
- − Jak wyglądają chabry?
- − Wymień nazwy wszystkich miesięcy, zaczynając od czerwca.
- Układanie działań do przedstawionych zadań. Udzielanie ustnej odpowiedzi całym zdaniem.
- Z okazji ŚWIĘTA WSZYSTKICH DZIECI przyjmijcie najlepsze życzenia zdrowia, wszelkiej pomyślności, spełnienia dziecięcych marzeń, samych pogodnych i radosnych dni w Waszym życiu a 6/7-latkom wspaniałego startu w obowiązkach szkolnych.
Rozpoczął się miesiąc czerwiec, jest on w szczególny sposób poświęcony Sercu Pana Jezusa. Krótka katecheza dla zerówkowiczów na temat nabożeństwa do Serca Pana Jezusa w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk
- 5-, 6- latkowie pokoloruj rysunek nr 1 załączony poniżej według kodu.
- 4-latkowie pokoloruj rysunek nr 2 załączony poniżej według kodu.
- 6-latkowie – należy przypomnieć dziecku znaki matematyczne ,,doda” i ,,równa się”. Zapytać co znaczy/ o czym mówi znak + ( że dokładamy). Pokazujemy dziecku jak posługiwać się w trakcie wykonywania działań palcami, kredkami, liczydłami (wykonując kilka przykładów na dodawanie).
- 6-latkowie posługując się wyżej wymienionymi sposobami na liczenie wykonują kartę pracy nr 3 załączoną poniżej.
- 4-, 5-latkowie spróbują wykonać zadanie na karcie pracy nr 4 załączonej poniżej. Aby łatwiej było dziecku zrozumieć zasadę dodawanie kropeczek również można posłużyć się paluszkami, kredkami. Należy pozwolić dziecku manipulować przedmiotami do liczenia.
- Udostępnienie dzieciom do pooglądania atlasów, globusa mapy Polski. Rozmowa na temat oglądanych przedmiotów, rzeczy:
- co to takiego?, jak się to nazywa?
- co jest pokazane na mapie, globusie?
- Utrwalenie nazw kontynentów, pokazanie ich konturów dziecku na mapie, na globusie?
- − Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
- − Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
- − Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
- – Co wskazywał palec Olka?
- − Co wskazywał palec taty?
- − Gdzie chciała pojechać mama?
- − Co wspominała cały czas Ada?
- − Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?
- odczytywanie przez 6-latki nazw miejscowości leżących na Wybrzeżu.
- 5-, 6-latki – Karta pracy, cz. 4, s. 61. Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki. Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru.
- 4-latki wykonają pracę w załączonej poniżej karcie pracy nr. 1.
- Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.
- 5-, 6-latkowie WYPRAWKA KARTA P. Dzieci wycinają i rozcinają wyrazy po liniach ciągłych. Następnie rozkładają je na gromadki pod względem kolorów. Kolejny etap pracy polega na czytaniu wyrazów i układaniu ich w zdania ( przypominamy dzieciom, że zdanie musi zaczynać się wielką literą a kończyć kropką). Po ułożeniu każdego zdania wklejamy go na karton z bloku.
Temat: Kocham moich rodziców.
26 maja – Dzień Mamy. Zapraszam na katechezę o rodzicach, znajdziecie tu opowiadanie, posłuchacie piosenki i oczywiście wiele innych ciekawostek: https://view.genial.ly/5ec62b0baced720d9544a0f0/interactive-image-kocham-moich-rodzicow
-
W KP nr 4 str. 56 – 57 dzieci oglądają obrazek. Następnie opowiadają co się na nim dzieje. Można zwrócić uwagę dzieci na to ,,jak należy traktować osoby niepełnosprawne.
-
Następnie odszukują i wskazują elementy szlaczka na dużym obrazku.
-
Wyjaśnienie znaczenia słowa ,,przyjaciel” – dziecko opowiada jak rozumie znaczenie tego słowa. Można zapytać dziecko
-
czy ma takiego bardzo dobrego kolegę/ przyjaciela którego bardzo lubi?,
-
za co / dlaczego lubi właśnie tą osobę?.
-
Dzieci wypowiadają się ,,Jak Olek i Ada spędzili Dzień Dziecka? na podstawie ilustracji w KP nr 4 str. 58.
- Do wykonania tego zadania potrzebna będzie miseczka z wodą, moneta, gwóźdź, piórko, skrawek papieru, piłeczka pingpongowa, duża igła, korek drewniany od butelki po winku, kamyk, źdźbło trawy, listek z drzewa. Dziecko wkłada pojedynczo przedmioty do miski, obserwuje co się z nimi dzieje (jedne toną, inne unoszą się na powierzchni wody). Wyciągają wnioski: toną – cięższe; unoszą się lekkie.
- 5-, 6-latkowie w KP nr 4 str.55 wykonują ćwiczenia. Po wykonaniu ćw. 1 nazywają przedmiot w którym dorysować mają brakujące elementy ( ćw.2) Pytamy dziecko
- do czego służy waga?,
- z jakich elementów się składa?
- gdzie możemy zobaczyć wagę?
- Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Nazwy miesięcy – utrwalanie nazw miesięcy. W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za Rodzicem – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.
- Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskie j,,Piłka dla wszystkich”.
- − Co śniło się Frankowi?
- − O czym opowiadał Adzie?
- − Jak zachowywali się chłopcy?
- − Co zrobił ich kapitan?
- − Kim został Franek na meczu?
- − Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?
- − Co będzie ćwiczył Franek?
- − Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?
- Rozmawiamy z dziećmi ,,co to są emocje”?
- Jakie mogą być emocje?
- Kiedy towarzyszą nam ,,dobre emocje”, a kiedy ,,złe”?
- czy wyrażając złe emocje zawsze musimy płakać, krzyczeć, złościć się; czy raczej możemy o tych złych emocjach z kimś porozmawiać?
- co daje nam rozmowa z drugim człowiekiem na temat naszych złych emocji?
- Wszyscy w załączonej karcie pracy nr 2 dorysowują brakujące elementy buziek tak, aby wyrażały zapisane przy nich emocje.
- Obejrzyjcie filmik z linku i spróbujcie odpowiadać na pytania zadawane przez prowadzącą.
- Słuchanie wiersza Laury Łącz ,,Dobre rady”
- dlaczego wiersz nosi tytuł ,,Dobre rady”?;
- jak rozumiesz słowa ,, lecz na większą samodzielność musisz być gotowa/y!”?
- w jaki sposób dzieci chciały uczcić święto taty?
- co znaczą słowa ,,mieć jakieś plany”?;
- Dlaczego mama chciała by w tym dniu być tatą?
- 5-, 6-latkowie wykonują starannie ćwiczenia w KP nr 4 str. 53.
- 4-latkowie spróbują pokolorować według podanego kodu kartę załączoną poniżej.
- Rozmowa na temat festynu. N. pyta:
18 maja przypada 100 rocznica urodzin Jana Pawła II – Papieża Polaka.
Wykonaj dziś flagę papieską. Jak? – podpowie film – https://www.youtube.com/watch?v=a3CfuhSXZhQ
Umieść ją w oknie swojego domu. Sfotografuj flagę w oknie,/ możesz i siebie z flagą/fotkę prześlij na mój adres https://www.facebook.com/messages/t/dorota.stosio.7
W ten sposób nasza szkoła przyłączy się do ogólnopolskiego projektu – Okno dla Jana Pawła II.
-
5-, 6-latkowie – wykonanie ćwiczeń w KP nr 4 str 51.
-
Utrwalenie wiersza z poprzedniego tygodnia.
-
Wysłuchanie wiersza pt. ,,Dla mamy i taty”
-
czego uczy dzieci mama?
-
czego uczy dzieci tata?
-
czy warto słuchać się Rodziców?
-
Kim są dzieci dla rodziców?
-
Poproszę rodziców 6-latków aby w zeszycie w linie napisali dzieciom zdanie To mama i tata – literami pisanymi z połączeniami liter. Dziecko to zdanie pisze 3 razy za każdym razem w nowej linijce.
-
Można wybrać się na spacer lub do ogródka ( jeśli się ma w nim konwalie) i zapoznać dziecko z ich wyglądem, zapachem lub pokazać dziecku w komputerze jak wygląda konwalia. Zapytać
-
czy można zrywać konwalie? Jeśli dziecko nie wie wyjaśnić że nie, jeśli wie zapytać
-
dlaczego nie zrywamy konwalii?
-
Jak nazywają się rośliny których nie wolno zrywać ( rośliny chronione)
W związku z Uroczystością Głównego Patrona Polski św. Stanisława ze Szczepanowa (obchodzoną 8 maja) program, który przybliży dzieciom postać św. Stanisława. https://www.youtube.com/watch?v=In6p5ZsqTbQ
-
5-, 6-latkowie najpierw utrwalają słowa wiersza powtarzając go 2, 3 razy. Następnie w KP nr 4 na str. 49 oglądają obrazki ,,Jak Olek i Ada pomagają Rodzicom?”. Następnie ładnie swoimi słowami opowiadają głośno w czym bohaterowie obrazków pomagają mamie i tacie.
-
Następnie w ramce wykonują rysunek pt. ,,W czym pomagam Rodzicom”. Jeśli dziecko chce narysować kilka obrazków z czynnościami w których pomaga Rodzicom, ramkę można podzielić na dwie lub cztery części.
-
4-latkowie kolorują wybrany obrazek z załączonych poniżej.
-
Utrwalamy słowa wiersza co najmniej raz go powtarzając.
-
5-, 6-latkowie wykonują ćwiczenia w KP nr 4 str. 50 .
-
4-latkowie wykonują labirynt załączony poniżej.
-
5-, 6-latkowie wykonanie ćwiczeń w KP nr4 str 46.
-
Utrwalenie pierwszej zwrotki wiersza z dnia poprzedniego. Nauka drugiej zwrotki. Powtórzenie obu zwrotek.
-
Należy przygotować – miarę krawiecką, linijkę, metrówkę. Dziecko ogląda przygotowane przedmioty. Następnie próbuje określić – co łączy te przedmioty? Do czego służą?
-
Zawieszenie przy pomocy taśmy bezbarwnej metrówki lub miary krawieckiej do ściany ( tak, aby nie uszkodzić ściany). Próby prowadzenia pomiarów wzrostu np, dzieci w domu lub domowników. Można dziecko zapoznać z pojęciem ,,centymetr”.
-
5-, 6-latkowie wykonanie ćwiczeń w KP nr 4 str.47. Uzupełnienie szlaczka o brakujące kwiaty z zachowaniem właściwego ,,rytmu”/ kolejności.
-
4- latkowie wykonują kartę pracy nr 1 załączoną poniżej.
-
Utrwalenie pierwszej i drugiej zwrotki wiersza. Nauka trzeciej zwrotki.
-
Wykonanie ćwiczenia 2 i szlaczka w KP nr 4 str. 48.
-
4-latkowie wykonują ćwiczenie w karcie pracy nr 2 załączonej poniżej.
- Wysłuchanie piosenki z linku https://www.youtube.com/watch?v=yE3UE-cuXX8.
- Próba odpowiedzi na pytanie – o kim opowiadały słowa piosenki?
- 5-, 6-latkowie – wykonanie ćwiczeń w KP nr 4 str. 44 – 45.
- 4-latkowie – pięknie kolorują kartę pracy dołączoną poniżej w linku ( Bardzo proszę wyjątkowo w tym roku, abyście drogie Mamy pomogły dzieciom w wykonaniu tej karty. Będzie ona jednocześnie laurką z okazji ,,Dnia Rodziny” dla obojga Rodziców. Dlatego też odłóżcie ją po wykonaniu przez dziecko pod waszą kontrolą w bezpieczne miejsce a 26 maja przypomnijcie dzieciom o ich wręczeniu Wam Drodzy Rodzice).
https://drive.google.com/drive/folders/1EQyu5KTPoSZArFEiRlYBgg-Tjs9a7r5k?usp=sharing
- Nauka na pamięć wiersza pt. ,,Mama i tata”
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
- 5-, 6-latkowie – wykonanie ćwiczeń w KP nr 4 str.42.
- 4- latkowie wykonają szlaczek w karcie pracy nr 1 poniżej.
- Dzieci słuchają uważnie treści wiersza czytanego przez rodzica i wyobrażają sobie jak wykonają przedstawione w nim czynności. Następnie rodzic czyta powoli drugi raz wiersz a dziecko wykonuje czynności o których mowa w wierszu.
łąka zapachniała.
Świeżą koniczyną
pokryła się cała.Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.Słońce mocno grzeje,
świat do życia budzi.
Dobry czas nastaje
dla zwierząt i ludzi.
- 5- latkowie – wykonanie pracy w książce PRZYGOTOWANIE DO PISANIA, CZYTANIA I LICZENIA na str.73.
- 4-, 6- latkowie – kolorują obrazek z linku https://www.kolorowankionline.net/na-lace
- dla chętnych szlaczek nr 2 poniżej.
-
5-, 6-latkowie – praca z KP nr 4 str.38 – nazywanie zwierząt na ilustracjach, wyodrębnienie zbioru – ,,owadów”. Próba określenia cech wspólnych tej grupy zwierząt ( ilość skrzydełek – 2 pary, ilość par nóg- 3 pary, odwłok, czułki). Wykonanie szlaczka na dole strony.
-
4-latkowie – kolorowanie pszczółki on line – https://www.kolorowankionline.net/pszczolka-maja-i-gucio.
-
5-, 6-latkowie – zabawa z sześcianem- dajemy dziecku kostkę do gry aby chwilę pobawiło się nią np. ile oczek wyrzuciło za każdym rzutem. Następnie pytamy czy domyśla się ile ścian ma kostka? ( jeśli dziecko odpowiedziało prawidłowo zadajemy kolejne pytanie; jeśli dziecko wahało się z odpowiedzią lub nie wiedziało prosimy aby policzyło wszystkie ściany kostki). Możemy zapytać dziecko czy w naszym domu jest coś, co ma kształt kostki – sześcianu np, pufa, jakieś pudełko którego ściany będą miały kształt kwadratu).
-
Wykonanie ćwiczeń s
-
w KP nr 4 str.40.
-
5-, 6-latkowie – wykonanie ćwiczeń w KP nr 4 str.76. 6- latkowie mogą czytać samodzielnie zdania i określać czy są prawdziwe czy fałszywe;
- 5-, 6- latkowie – zanim jednak ,,będziemy rozmawiać” zapraszam Was do otwarcia KP nr 4 na str 36 – 37 i wysłuchania piosenki z linku https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw
- kto przybył na łąkę?
- co zaczęło dziać się na łące kiedy przyszła wiosna?
- co to znaczy ,,że świerszcz stroi skrzypce”?
treści piosenki więc zapraszam Was do uważnego
wysłuchania opowiadania pani Małgorzaty Strękowskiej
-Zaremby pt. ,,Zabawa w chowanego” https://www.youtube.com/watch?v=WIenhrNhNKg.
- w co bawili się żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?
- dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?
- co to jest ,,barwa ochronna”?
- Mieszkańcy łąki – zagadki
niewielki domek ma na grzbiecie. ŚLIMAK
ma bardzo szykowny kubraczek.
Kubraczek wytworny, czerwony,
czarnymi plamkami zdobiony. BIEDRONKAOn, gdy tylko wstaje słońce,
z kwiatka na kwiatek lata po łące,
by wszystkich, którzy są w okolicy
barwa skrzydełek swoich zachwycić. MOTYLUżądlić boleśnie zdoła
w bajce – Maja
A na łące to? Pszczoła
ma aż osiem nóg,
rozpina po kątach sieci,
czatuje czy mucha wleci. Pająk
budują wspaniałe kopce i pałace.
Szanujmy ich pracę. MRÓWKI
oczy jak paciorki.
Gdy zobaczy kota
umyka do norki. MYSZ
Potem wysuszy ją słońce. ROSA
znów wygląda słonko,
kolorowy łuk maluje
nad stawem lub łąką. TĘCZA
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?
KARTA G – wyciąć obrazki biedronka, motyl, konik
polny, ważka, stokrotka, jaskier, trawa. Następnie z
KARTY N wyciąć podpisy do obrazków, wkleić starannie
na karton z bloku ( może być już poprzednią pracą
wyklejankową. zrobić odstęp i wkleić obrazki i pod
każdym właściwy podpis.) 5- latkom rodzic czyta
podpis a dziecko umieszcza pod właściwym
obrazkiem.
popołudnie) z WYPRAWKI KARTA nr 19 starannie
kolorujemy motyla ( pamiętamy, że motyl po jednej
stronie skrzydełek i po drugiej jest identyczny) od strony
z numerem karty – najlepiej metodą rozcieranej
paluszkiem kredki. Potem wycinamy głowę i tułów po
czarnej linii. Odwracamy na drugą stronę i kolorujemy
tak jak poprzednio. Nacięte elementy tułowia można
nawinąć na kredkę i przykleić aby powstał rurkowaty
tyłów.
podobnie, jednak po pokolorowaniu naklejają na rurkę
po ręcznikach papierowych lu reklamówkach z marketu (
jeśli ktoś ma).
Rozpoczął się miesiąc maj. Najpiękniejszy miesiąc jest poświęcony najpiękniejszej kobiecie czyli Maryi. Kim była opowie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=AoURjRhkbV0 ,
Gdzie ją można spotkać: https://www.youtube.com/watch?v=t-cuHEYk-kk
-
zapraszam Was d obejrzenia filmu pt ,,Warszawa widziana oczami dziecka” https://www.youtube.com/watch?v=tg5y1_Gja20.
-
Słuchanie opowiadania pt. ,,Zakochany w syrenie.” https://www.youtube.com/watch?v=WBAdnVmHl1c
-
Następnie dziecko swoimi słowami opowiada legendę o powstaniu Warszawy.
-
5-, 6-latkowie – wykonanie zadania w KP nr 4 str. 29 – można do poszczególnych elementów Syrenki dobierać odpowiedni kolor kredki np. włosy – żółte; miecz i tarcza – szary; fale – niebieskie itd.
-
4-latkowie – wykonanie zadania na karcie pracy załączonej poniżej.
-
Wysłuchanie piosenki pt. ,,Syrenka” https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs
-
Rozmowa na temat tekstu piosenki:
-
wyjaśnienie znaczenia słowa ,,stolica”.
-
jak nazywa się stolica Polski?
-
utrwalenie nazwy najdłuższej polskiej rzeki – WISŁA – można dziecku pokazać ją na mapie internetowej Polski.
-
o kim opowiada piosenka?
-
gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę?
-
utrwalenie znaczenia słowa ,,HERB”.
-
5-, 6-latkowie wykonają ćwiczenia w KP nr 4 str. 27.
-
4-latkowie napiszą szlaczki na karcie pracy nr 1 załączonej poniżej.
-
5-, 6-latkowie – utrwalenie znajomości swojego adresu zamieszkania i kodu pocztowego.
-
Wysłuchanie wiersza E. Stadtmuller Kim jesteś?? Czy wiesz, kim jesteś? – To oczywiste! – Co jest Ci bliskie? – Znaki ojczyste: Ojczyste barwy -biało-czerwone, Ojczyste godło -orzeł w koronie. Ojczyste w hymnie Mazurka dźwięki, No i stolica – miasto syrenki. I jeszcze Wisła? Co sobie płynie, Raz po wyżynie, Raz po równinie, I mija miasta Prześliczne takie? Już wiesz , kim jesteś? Jestem Polakiem.
-
Rozmowa na temat jego treści:
-
Wysłuchanie wiersza A. Nosalskiego pt. ,,O dwunastu braciach – maj”
-
jak nazywa się miesiąc o którym była mowa w wierszu?
-
jaki miesiąc był przed nim? jaki będzie po
-
gałązki jakiego krzewu przynosi nam maj?
-
co dzieje się w przyrodzie w maju?
-
5-, 6- latkowie – wykonanie ćwiczeń w KP cz.4 str 22 – 23.
-
Osłuchanie z piosenką ,,Najpiękniejsze miejsce świata” – https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8 . Określenie nastroju piosenki (wesoła, smutna), próba opowiedzenia na pytanie o czym opowiadała piosenka? oraz jak dziecko wyjaśniłoby co znaczą słowa ,,a ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu. Tutaj swoje mam radości i troski”.
-
Rozmowa z dzieckiem ,,Jakie sprawy możemy załatwić na poczcie?,
-
jak nazywają się pracownicy poczty?,
-
jaki jest znak rozpoznawczy poczty i po czym możemy rozpoznać listonosza od strażaka, policjanta, lekarza?
-
czy tylko listonosz doręcza przesyłki pod właściwy adres?
-
do czego potrzebny jest adres na przesyłce?
-
gdzie listonosz zostawia listy które do nas przynosi?
-
Osłuchanie z wierszem B Formy pt. ,,Droga do przedszkola”
-
wysłuchanie opowiadania pt. ,,Dzień flagi” Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby.
-
5-, 6-latkowie wykonają w KP nr 4 str. 24-25 ćwiczenia i szlaczki.
-
4-latkowie wykonają ćwiczenie w karcie pracy nr 2 załączonej poniżej i pokolorują dzieci i ich domy.
-
5-, 6-latkowie wykonają zadanie w KP nr 4 na str. 18 oraz starannie szlaczek na dole strony.
-
4-latkowie zagrają w grę z linku https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci (starszacy też mogą, po wykonaniu pracy w kartach).
-
5-, 6-latkowie obejrzą obrazek na str. 19 i opowiedzą co robi Olek i Ada oraz co jest potrzebne roślinom do prawidłowego rozwoju/wzrostu. Następnie dokończą i pokolorują starannie szlaczek dole strony.
-
4-latkowie wykonają kartę pracy nr 1 załączoną poniżej.
-
6-latkowie w książce LITERY I LICZBY wykonają ćwiczenia na str. 74 – 75.
-
5-latkowie w książkach PRZYGOTOWANIE DO PISANIA,CZYTANIA I LICZENIA wykonają ćwiczenie na str. 75
-
4-latkowie wykonają śmieciowy labirynt karta nr 2.
-
Wyjaśnienie znaczenia powiedzenia ,,Lasy to płuca Ziemi”.
-
Rozmowa na temat – Co zanieczyszcza powietrze?, Co zanieczyszcza wody? i Co zanieczyszcza glebę/ ziemię? ( można wcześniej wydrukować dziecku małe obrazki powietrza/wiatru, rzeki i gleby/ ziemi oraz kilka do segregowania np, samochód, komin fabryki, samolot, reklamówkę, papier-śmieć, kubek po kawie z Mc-Donalda; rura ściekowa, butelka szklana, butelka plastikowa). Obrazki te można potem wykorzystać do następnego ćwiczenia. Jeśli nie uda się Państwu tego zrobić w zamian proszę przejść do punktu nr 1 pracy popołudniowej
-
5-, 6-latkowie wykonanie pracy plastycznej z WYPRAWKI karta nr 21.
-
4- latkowie wykonają pracę na załączonej poniżej karcie nr 1. Rodzice wskażcie dziecku jakim kolorem powinno pokolorować kosze i szlaczki. Możecie do wykonania tego ćwiczenia posłużyć się zasobami internetu wpisując w wyszukiwarkę ,,segregacja śmieci” i omawiając z dzieckiem ,,co do którego kosza?”
-
5- i 6-latkowie wykonają zadania w KP nr 4 str.16 – 17. ( jeśli ćwiczenia zostaną wykorzystane w części porannej pracy, poproszę w tym punkcie wykonać z WYPRAWKI kartę L
-
4-latkowie pięknie kolorują obrazek nr 2.
-
- 5-, 6-latkowie wykonanie ćwiczeń w KP nr 4 na str 14 – 15 , najpierw ustnie a potem pisemnie/rysunkowo.
- Próba wyjaśnienia znaczenia słów,,że coś jest pod ochroną”. ,,Co może być pod ochroną?” Zapoznanie z nazwami i wyglądem kwiatów chronionych – ćwiczenie na dole stron 14 – 15.
- Ćwiczenia w klasyfikowaniu – z WYPRAWKI dziecko wyszukuje kartę H, następnie rozcina obrazki kwiatów po wyznaczonych liniach. rozkłada je na stole i odpowiada na pytanie ,,co znajduje się na kartach”, ,, co można powiedzieć o wielkości kwiatów?”. Następnie Rodzić prosi aby dziecko spośród kart wybrało – duże, czerwone kwiaty; małe, różowe kwiaty; wszystkie kwiaty w kolorze żółtym; wszystkie duże kwiaty. Na koniec dziecko może samo określić jakie kwiaty mu zostały po odłożeniu dużych kwiatków ( zostały tylko małe kwiaty). Można spróbować nazwać kwiaty na kartonikach i ułożyć je pod względem gatunku.
- 6-latkowie – pytamy dziecko ,,Co nam daje las?” ( drewno na opał, czyste powietrze, owoce, grzyby) W książce LITERY I LICZBY cz.2 Wykonują ćwiczenia na str.72.
- 4-latkowie na kartonie z bloku samodzielnie rysują las rysując – ???.
- 6-latkowie piszą literę ,,h,H” w książce LITERY I LICZBY na str.73.
- 4- i 5-latkowie wykonują szlaczek załączony poniżej (jeden do wyboru. Jeśli dziecko wybierze 2, koloruje rysunki zwierzątek )
- Osłuchanie z piosenką ,,Ochroń ziemię” https://www.youtube.com/watch?v=92ySNopG43Y.
- Rozmowa na temat tekstu piosenki
-
5-,6-latkowie KP nr 4 str.10 – Rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji na temat wiosennych prac wykonywanych na wsi.oraz ćwiczenia z łopatami.
-
4-latkowie karta pracy nr 2 poniżej
-
5-, 6-latkowie Z karty G z WYPRAWKI wyciąć narzędzia ogrodnicze. a z karty N nazwy tych narzędzi. Następnie podobnie jak we wtorek starszak czyta i podpisuje narzędzia , %-latkowi rodzic czyta a On układa podpis pod narzędziami,. Całość nakleić na karton. Dziecko ma opowiedzieć które narzędzie do jakiej pracy służy.
-
5-, 6-latkowie Wykonanie w KP nr 4 str. 11 ćwiczeń zgodnie z poleceniami.
-
5-latek wykonuje ćwiczenie na str.71 w książce PRZYGOTOWANIE DO NAUKI PISANIA, CZYTANIA I LICZENIA.
-
6-latek wykonuje ćwiczenia matematyczne w książce LITERY I LICZBY cz.2 na stronach 62, 63 i 69.
-
Z WYPRAWKI 5- i 6- latkowie wykonują starannie rysunek na Karcie M.
-
4-latkowie karta pracy nr 1 poniżej.
- 5-, 6-latkowie Wykonanie zadań w KP nr 4 str.9.
- Utrwalenie słów wiersza ,,Podwórkowa awantura”.
- Wyciąć z WYPRAWKI z karty F zwierzęta z wiejskiego podwórka (7 szt) oraz wyrazów z karty O odznaczonych grubą, czarną kreską (może to zrobić Rodzic, a dziecko je później rozetnie, przeczyta i umieści pod właściwym zwierzęciem) można nakleić na karton z bloku – obrazek pod nim podpis itd. W przypadku 5-latków Rodzic czyta wyrazy dziecko umieszcza pod zwierzęciem.
- Rozmowa z dzieckiem i próba udzielenia odpowiedzi na pytanie ,,Po co ludzie hodują zwierzęta?”
- Rozmawiamy z dzieckiem jak nazywają się domy zwierząt?
-
Słuchanie wiersza „Podwórkowa awantura”:
-
5-, 6-latkowie w KP nr 4 na str. 8 Nazywamy zwierzęta z wiejskiej zagrody najpierw dorosłe potem ich dzieci np;
-
5-,6-latki Wykonanie szlaczka w KP nr 4 str.3 oraz drogi kury do kurnika.
-
5-, 6-latkowie wykonają ćwiczenia w KP nr 4 str. 6 i szlaczek.
-
4-latkowie nazwą zwierzęta z karty pracy nr 2, podzielą ich nazwy na sylaby- klaszcząc na każdą sylabę oraz połączą kropki i pokolorują wybrane zwierzątko z wiejskiego podwórka.
Pani na katechezie powiedziała nam, że zmartwychwstały Jezus jest zawsze obecny pośród
nas. Rozejrzałam się dookoła i bardzo się zdziwiłam, bo nigdzie Go nie widziałam. Zapytałam
Marka:
– Marek, czy widzisz tu Jezusa?
– Nie – odpowiedział Marek – zapytam panią katechetkę, gdzie ona Go widzi – i podniósł
rękę do góry.
– Słucham, Marku – powiedziała pani.
– Proszę pani, jak Jezus może być obecny wśród nas, skoro Go nie widzimy?Gdy usłyszeliśmy pytanie Marka, wszyscy czekaliśmy z niecierpliwością na odpowiedź
pani.
– Drogie dzieci – powiedziała pani katechetka z uśmiechem – to, że nie widzimy Jezusa, nie
oznacza, że Go tu nie ma. Przecież On jest obecny wśród nas, gdy się modlimy, gdy uczymy się
o Nim oraz śpiewamy religijne piosenki. Jezus powiedział, że gdy Jego uczniowie są razem, On
jest pośród nich. My jesteśmy uczniami Jezusa i zebraliśmy się razem na katechezie, aby Go
wychwalać i poznawać. Jezus jest wśród nas, kiedy spotykamy się w Jego imię. Jezus mieszka
w nas, w naszych rodzicach, przyjaciołach, nauczycielach. Mieszka w każdym człowieku. Jest
z nami w każdym miejscu i w każdym czasie.
– Czego Kasia nie zrozumiała z wypowiedzi pani?
– O co Marek zapytał panią katechetkę?
– Co odpowiedziała dzieciom pani?
- 5-, 6- latkowie wykonają zadania w KP nr 3 str.78 szlaczki w miarę możliwości bez odrywania ręki. Pisanki kolorując zgodnie z kodem/ rytmem na obu stronach.
- 4- latki szlaczki na pisance rysunek w poście na grupie.
- Wszyscy wysłuchają czytanego przez osobę dorosła wiersza: Dyngus – Władysław Broniewski
- 5-, 6-latkowie KP nr 3 str.80
- 4-latkowie jajko w szlaczki nr 3 poniżej. ( obrazki do wydruku znajdują się w poście na grupie SKRZATY)
- 5-,6-latkowie z Wyprawki wykonajcie koszyczek wielkanocny wg instrukcji tj. karta nr 3;
- następnie w KP nr 3 na str.75 wykonajcie historyjkę obrazkową zaznaczając jej kolejność zdarzeń przy pomocy 5-latek kropek w okienku, 6-latek cyferek wpisanych w okienka.
- Porozmawiajcie z dziećmi jak zbudowane jest jajko i co można z niego zrobić.
- 5-, 6-latkowie wykonają pracę w KP nr 3 str. 76-77.
- 4-latki pokolorują rysunek wydrukowany z poniższego załącznika

- 6-latkowie w książce ,,LITERY I LICZBY” na str,60 czytamy sylabowo-wyrazowe drzewka/grafy oraz ćwiczenie drugie łączenie liter z odpowiednim wyrazem.
- 4- i 5-latkowie wykonają labirynt w pisance zamieszczony poniżej i pokolorują elementy wokół jajka.
- 6- latkowie po instrukcji Rodzica napiszą literę f i F po śladzie i samodzielnie. Małe f zaczynamy od strzałki przy pętelce, jedziemy po łuku do góry i prościutko na dół, dopiero poprzeczka. Duże F jak T- laseczka w dół, daszek od lewej, poprzeczka.
- 5-, 6-latkowie kolorują pisanki w KP nr 3 str 73.
- 4-latkowie wykonają drugą pracę z załączonych poniżej ,,Droga Pisanki”
- rozwiązujemy zagadki związane ze świętami
leżeć będą sobie.
Zanim je tam włożę,
ślicznie je ozdobię. pisanka
każdy z nas się śmieje.
A woda nie z nieba,
lecz z wiader się leje. /lany poniedziałek/
z cukru ulepione,
małą chorągiewką
wdzięcznie ozdobione. baranek
pięknie ozdobiony,
święconymi produktami
po brzegi wypełniony. święconko
z jajka się wykluwa,
zamiast piór ma puszek,
więc jeszcze nie fruwa. kurczaczek

-
5-, 6- latkowie – Pomaluj pędzelkiem lekko namoczonym w czystej wodzie kartę z WYPRAWKI (bez numeru) z wielkanocną pisanką zakropkowaną różnego koloru kropeczkami.
-
4- latkowie: pokoloruj dowolnie wybraną w wyszukiwarce google i wydrukowaną pisankę wielkanocną
-
wysłuchaj z uwagą piosenki ,,Koszyczek dobrych życzeń” z linku https://www.youtube.com/watch?v=7TZOcP5tKhY
-
Rozmowa na temat treści piosenki:
-
co znajdowało się w koszyku, o którym jest mowa w piosence?
-
co znaczą w piosence słowa ,,koszyczek dobrych życzeń”?
-
jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu farby?
-
czy znasz inne wyrazy zaczynające się głoską F?
-
podziel wyraz ,,farby” na sylaby. far -by
-
podziel wyraz farby na głoski f-a-r-b-y
-
POKAZ LITERY f,F w książce lub z użyciem kartoników z literkami ( f to spółgłoska)
-
ułóż wyraz farby za pomocą białych cegiełek.
-
ułóż wyraz farby z użyciem kartoników z literami,
-
chętne dzieci pod literowym zapisem mogą oznaczyć samogłoski i spółgłoski.
-
5-,6-latkowie kolorują kredkami z WYPRAWKI KARTĘ oznaczoną litera K ( ile dadzą radę, resztę dokończą w środę rano),
-
Przeczyta tekst przy literce f,F – 2 raz ze zrozumieniem – po przeczytaniu zadajemy dziecku pytania dotyczące tekstu np. Co miał Olek?, Co pomalował farbami? itd.
-
4- latek – jeśli będzie chętny pokoloruje dowolny koszyczek wielkanocny ( łatwy – nie za dużo elementów w koszyczku) wydrukowany przez Rodzica z zasobów Internetowych.
- 5-, 6-latki – Wykonaj ćwiczenie w KP nr 3.str. 69.
- 4-latki mogą powiedzieć Rodzicowi jakie nazwy ptaków wiosennych znają? Podzielić ich nazwy na sylaby.
- Posłuchaj opowiadania pt,,Sąsiad szpak” i odpowiedz na pytania. ( Dzieci odpowiadają na pytania całym zdaniem.
- 5-, 6- latkowie KP nr 3 str. 56 – dziecko przygląda się obrazkom i opowiada rodzicowi po kolei jak rozwija się żaba?
- 4- latki odpowiedzą Rodzicom na pytanie Gdzie można spotkać żaby?, Jak wygląda żaba?; Czy żaby to zwierzęta potrzebne i pożyteczne czy nie?
- Można dzieciom poszukać w wyszukiwarce Google kilku gatunków żab np żaba trawna,żaba wodna, rzekotka, ropucha szara, ropucha zielona.poprosić dziecko aby opowiedziało nam o tych żabach czy są takie same?, czym się różnią?, co może jeść żaba?
- 5-, 6-latkowie wykonują ćwiczenia w KP cz 3 str. 70 -71;
- 4- latkom drukujemy żabkę którą sobie wybiorą po wyświetleniu się obrazów dla hasła ,,żaba kolorowanka”’ w wyszukiwarce Google.
-
Rozwiązywanie zagadek: O jakim ptaku mówię?
Strasznie leniwa ptasia mama nie chce swych piskląt karmić sama. I wierzcie, dzieci, to nie bajka, innym podrzuca swe własne jajka. (kukułka).
2) 5- i 6-latkowie Czytamy dziecku tekst w Czytance na str. 56 i zadajemy mu pytania znajdujące się pod tekstem i na str.57 ( szpak)
3) Praca w KP nr 3 str. 66 – 67
PO POŁUDNIU:
1) 5-, 6-latek KP cz.3 str.68;
2) 6- latkowie literka j,J z linku https://drive.google.com/drive/folders/1LPux0HhqgtfRu9bpj8cd-HwWJ8MPpilF?usp=sharing
3) 4-latki, wykonują ćwiczenie z linku: https://drive.google.com/open?id=1S0WkX8n29CSEDbHCg9OJk0SbFWiIT3QY
Czwartek 02.03.2020
- Pokoloruj ptaki zgodnie z poleceniem Karty Pracy cz.3 str.65. Obrysuj pętle wokół ptaków. Jeśli pamiętasz ich nazwy – nazwij je.
- Pobaw się w liczenie np. Mama mówi ,,Na łące stały 3 bociany. do nich przyfrunęły 4 bociany. Ile bocianów było na łące?
zostało na gałęzi?
dzieci wykonują zadania z linku
https://drive.google.com/drive/folders/1Usl5zg9kEhtEP374GgdMZ0Yf2nHoPRcH?usp=sharing
Jesteś Królem, Jesteś Królem,
Podnieśmy wszyscy nasze sera,
-
Z racji tego, że skończył się jeden miesiąc a zaczyna kolejny. Proszę zapytać dzieci jak nazywał się miesiąc który się skończył? I jak nazywa się miesiąc który dzisiaj się zaczyna? Ewentualnie jeśli dziecko nie będzie pamiętało pytamy jakie zna nazwy miesięcy i może wśród wymienianych pojawią się właściwe nazwy. Wtedy zwracamy jego uwagę właśnie na te dwie ( marzec, kwiecień). Możemy zapytać ich czy pamiętają przysłowie o marcu ( W marcu jak w garncu) i zapytać czy może słyszały przysłowie o kwietniu( kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata).
-
We fioletowych kartach pracy na str.63 mamy historyjkę obrazkową o wildze. Dajemy dziecku trochę czasu aby jej się dokładnie przyjrzało. następnie prosimy, aby dziecko spróbowało nam ją opowiedzieć obrazek po obrazku we właściwej kolejności. Na koniec pytamy jeśli to nie wyniknie z opowiadania dziecka – jak nazywają się dzieci ptaków? (pisklęta)
-
Dziecko rysuje drogę kukułki do ,,gniazda”. Rozmawiamy z dzieckiem o tym, że nie wszystkie ptaki znoszą jajka w swoim gnieździe tylko,,podrzucają” jajka do gniazd innych ptaków aby te je wysiadywały. Takim ptakiem jest właśnie kukułka.
-
Następnie pytamy dziecko jak wyglądają ptaki Karta pracy fioletowa str.64. Czym pokryte jest ciało ptaków? i co odróżnia je od innych zwierząt.
-
Po omówieniu dziecko wykonuje ćwiczenia na stronie 64. ( zgodnie z poleceniami).
-
Z Wyprawki/teczki z karty nr 18 wycina Wilgę i wykonuje pracę przestrzenną ( po linii ciągłej – wycinamy lub nadcinamy w skrzydłach i ogonie: po przerywanej – zaginamy wg instrukcji).
-
6-latki w książce LITERY i LICZBY wykonują ćwiczenia na str 54. Następnie według kroków przy nauce pisania liter ł pokazujemy jak poprawnie pisać literę j,J. Zwracamy uwagę dzieci przez ile i które linie piszemy małe j oraz przez ile linii piszemy wielkie J. następnie dzieci piszą po śladzie i samodzielnie litery.
-
5- latkowie w książce PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA PISANIA i LICZENIA wykonują ćwiczenie na str. 65.
-
3-latki wykonują szlaczek: https://drive.google.com/drive/folders/18xJJOeKr0Y1ciPAtXZlZ1a_8S-z0oiVF?usp=sharin
- z użyciem wyszukiwarki google pokazujemy dziecku obrazek skowronka, bociana, czajki, szpaka. Po zapoznaniu się z wyglądem dzielą jego nazwę na sylaby skow-ro-nek lub sko-wro- nek (oba sposoby są właściwe), bo-cian, czaj-ka,szpak.
- wysłuchanie piosenki,,wołanie wiosny” z linku https://www.facebook.com/watch/?v=1692692480815694
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.Ref. Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.2. Na gałązkach pierwsze pąki,
a na pąkach pierwsze bąki.
Żabki skaczą, a skowronek
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.Ref. Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.3. Na spacerze zobaczymy,
czy już nigdzie nie ma zimy.
Teraz wiosna rządzić będzie,
z czego bardzo się cieszymy!Ref. Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.
- o jakiej porze roku była piosenka?
- po czym poznajemy że nastaje wiosna?
- gdzie przyleciały bociany/ co robiły?
- Pytamy dziecko – po co ptaki budują gniazda?
- Pytamy – jaką głoskę słyszy na początku wyrazu ,,jajka”?
- Utrwal słowa piosenki z ubiegłego tygodnia.
- 5- i 6-latek wykona zadanie graficzne z czytaną przez Rodzica lub starsze rodzeństwo rymowanką na str.60 fioletowej książki.Dobrze byłoby czytać dziecku fragment a ono, aby w tym czasie rysowało odpowiedni element szlaczka. Wyjaśniają znaczenie słowa ,,ozimina”
- Wykonaj szlaczek na dole strony, następnie wykonują szlaczek na str.61 i kropelki deszczu wg polecenia.
- 4- latkowie wykonają kolorowy szlaczek z linku
https://drive.google.com/drive/folders/1DcQPHJZMfNquBUZmuJoOkeL4d44m1umD?usp=sharing
- 6-latkowie piszą w zeszycie w linie (trzeba założyć nowy na czas kwarantanny) sylaby ał, oł, eł, uł, ył, ił, ło, ła, łe,łu, ły, łi – po jednej linii każdej sylaby.
- 5- i 4-latkowie piszą i kolorują szlaczek link poniżej
https://drive.google.com/drive/folders/14Ceon3qtCQpmWI2O2uz82jgBOzhLHUxW?usp=sharing
- Utrwalamy słowa i melodię piosenki ,, Wiosenne buziaki”.
- Układamy puzzle przylaszczek z koperty; utrwalamy nazwy pierwszych wiosennych kwiatów.
- Następnie posłuchacie wiersza pt.,,Spotkanie z wiosną”
- starszacy 5-, 6- latkowie oglądają kwiaty na stronie 55 fioletowej książki. Rodzic czyta dziecku ich nazwy w paseczkach. Pytamy ,,Co to znaczy, że niektóre kwiaty są pod ochroną?”. Jeśli dziecko nie pamięta przypominamy mu znaczenie tego słowa.
- Następnie wykonują kolorowanie kwiatów na str.59 (pierwszy to pierwiosnek – żółte kwiaty, sasanka, zawilec i krokus) na postawie ilustracji z poprzedniej strony. I szlaczek przez obie strony.
- 4- latki kolorują obrazek załączony poniżej

- Wymyśl słowa rymujące się do wyrazów:
- wiosna –
- skowronek-
- sasanka-
- trawa-
- zieleń-
- spacery-
- deszcz-
- słońce-
- Naucz dziecko 2 zwrotki piosenki ,,Wiosenne buziaki” – po opanowaniu zaśpiewajcie całość.
- Utrwalimy pisownię cyferki 1 i 2
- https://www.facebook.com/boshlangich1973/photos/pcb.209057733775504/209056920442252/?type=3&theater
- https://www.facebook.com/boshlangich1973/photos/pcb.209057733775504/209056983775579/?type=3&theater
- https://www.facebook.com/materialeducativoparadocente/photos/pcb.887736758238254/887736141571649/?type=3&theater
- https://www.facebook.com/materialeducativoparadocente/photos/pcb.887736758238254/887736144904982/?type=3&theater
Praca na środę 25.03.2020
A więc do rzeczy. Aby nikomu się nie nudziło i za dużo nie myślał o tym ,,co by było gdyby …..” zaczynamy przygotowywać pracę na jutro czyli środę 25.03. 2020 roku.
RANO
- Na początek nauczymy się pierwszej zwrotki i refrenu piosenki ,,Wiosenne buziaki” – mówimy dziecku 2 linijki piosenki dwa lub 3 razy, potem dziecko powtarza i tak do momentu kiedy dziecko samo będzie umiało powtórzyć nauczony fragment, potem uczymy dalej. Po opanowaniu zwrotki włączamy muzykę z ,,wczoraj”, słuchamy zwrotki raz lub dwa razy za trzecim razem dziecko śpiewa. Tak postępujemy również z refrenem. Po nauczeniu refrenu słuchamy, śpiewamy sam refren na koniec 2 lub 3 razy powtarzamy z muzyką całość. Można nagrać dziecko na telefon z cichą muzyką z komputera, pozwolić mu odsłuchać i ? podesłać- chętnie posłucham.
- Już rozgościła się wiosna. słońce i kwiaty przyniosła. Huśta się lekko na tęczy, motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki. Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy, tańczymy z wiosenką ja i ty. Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz, to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie. Hop, hop, raz, dwa, trzy, bzyczą już pszczoły i kwitną bzy. A całe miasto całusy śle, bez wiosny było tu źle.
2) Teraz pora na zabawę z wierszem ,,Gimnastyka dobra sprawa” – dzieci znają i się ruszają’ przy tym utrwalają nazwy dni tygodnia.
3) 6- latkowie Przechodzimy do książki LITERY i LICZBY na str.48 i czytamy zdania przy obrazkach kwiatów i ,,zapamiętujemy ich wygląd i nazwę”.
4) następnie ustnie rozwiązujemy rebusy.
5) Pokazujemy dziecku jak należy prawidłowo pisać literę ł, Ł ( zaczynamy od małej litery tak jak l od góry, potem kreska na górze, dużą podobnie – ja L duże, potem kreska po środku). Zanim dziecko zacznie pisać w książce może popisać palcem w powietrzu, na dywanie, w kaszy mannie itp. następnie w książce.
6) 5-latki i maluszki po nauczeniu piosenki wykonają labirynty ( drukować na dwie strony kartki)
https://img.myloview.pl/fototapety/latwa-wiosna-wielkanoc-labirynt-gra-dla-dzieci-z-dzieckiem-konewka-i-tulipany-wektor-ilustracja-na-bialym-tle-400-115230635.jpg
https://www.domowyprzedszkolak.pl/public/common/files/items/8fd0ab290e1319ca2cc7e19dbef960dc.jpg
PO POŁUDNIU
Praca plastyczna,,Wiosenny koszyczek” 4-, 5-, 6-latki.
Przygotować papierowy talerzyk, zieloną trawę, kwiatki odrysowane i wycięte na podstawie otrzymanego szablonu, klej.
- z papierowego talerzyka wycinamy trochę więcej jak połowę dna, karbowany brzeg zostawiamy nienaruszony;następnie przyklejamy trawę, na niej trochę waty żeby, zasłonić dół trawy; na koniec przyklejamy krokusy (każdy po tyle ile ma lat) ? instrukcja obrazkowa poniżej
- Powtarzamy piosenkę ,,Wiosenne buziaki” i praca skończona.?
Praca w domu. 5- i 6-latek fioletowa książka str.54; no i kalendarz pogody – myślę, że pamiętaliście każdego dnia!
-
- wysłuchać piosenki na you tube ,,Wiosenne buziaki” link https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU;
- porozmawiać o czym była piosenka, po czym poznajemy, że przybyła wiosna, co robią zwierzęta kiedy dni stają się coraz cieplejsze.
- utrwalić znaczenie pojęć przygrywka ( muzyka przed każdą zwrotką), zwrotka, refren;oraz nazwy pór roku zaczynając od wiosny;
- z Wyprawki- teczki przygotować/ wyjąć puzzle z bałwanem i przylaszczkami, poprosić dziecko aby ułożyło je w odpowiedniej kolejności ( zima, wiosna) i opowiedziało co kojarzy mu się z zimą a potem co z wiosną;
- przeczytać dziecku wiersz pt. ,,wiosna i moda” Bożeny GłodkowskiejPod koniec zimy wiosna
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?(W tym czasie… – Gdzież ta wiosna?
– pytali wszyscy wokół.
– Zaspała? Zapomniała?
Nie bedzie jej w tym roku?I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata. - we fioletowej książce na stronie 52 – 53 omówić obrazki – po czym poznajemy że już wiosna? i wykonać motylkowy szlaczek.
- 4- latki – szlaczek nr 1 z linku https://eduzabawy.com/karty_pracy/szlaczki2/wiosna/ ( każdy innym kolorem kredki) kiedy starszak będzie wykonywał szlaczek.
- zdjąć z parapetu kwitnący kwiatek i zapytać dziecko jakie są jego elementy( liście, kwiat, łodyga, korzenie);
- zapytać w którym wyrazie na początku słyszało głoskę ,,ł”; czy zna imię zaczynające się głoską Ł
- zapytać czy zna inne wyrazy w których na początku mówimy głoskę ,,ł’, niech je wypowie;
- pokazać dziecku literę ł i Ł drukowaną i pisaną w książce,,litery i liczby” (6 latek) i przygotowanie do czytania, pisania i liczenia (5 latek);
- 6 latki – przygotować cegiełki i litery wypchnięte rano; 5 i 4 latki – ręce;
- mówimy wyraz,,łodyga”, następnie z klaskaniem dzielimy go na sylaby; następnie 6 latki na palcach pokazują głoski ł o d y g a, z białych cegiełek układają ten wyraz ( jedna cegiełka to jedna literka)
- następnie/ pod spodem układa wyraz z liter, ( chętni i ciekawi po wyjaśnieniu dorosłych mogą pod spodem oznaczyć litry cegiełkami w kolorach niebieskie- spółgłoski, czerwone – samogłoski);